Orta Koridor, Avrupa Bağlantısında Stratejik Rol Oynuyor

Uluslararası Sürdürülebilir Ulaşım Konferansı’nda Orta Koridor’un artan stratejik önemi vurgulandı. Trabzon Limanı, bu bağlantının merkezinde yer alıyor.
Uluslararası Sürdürülebilir Ulaşım Konferansı, Avrupa Birliği finansmanıyla gerçekleştirildi. Kapanış oturumunda Nakil Lojistik Genel Müdürü Murat Demirağ, Türkiye-Karadeniz hattının önemli lojistik merkezi olan Trabzon Limanı üzerinden Orta Koridor’un artan stratejik önemine dikkat çekti.
Orta Koridor, Çin’den Orta Asya ve Güney Kafkasya üzerinden Türkiye’ye uzanan, Süveyş ve Kuzey hatlarına alternatif sunan çok modlu bir ticaret ağı olarak öne çıkıyor. Son yıllardaki jeopolitik ve operasyonel kırılmaların ardından koridorun kullanımı ve yatırım iştahı artarken, Türkiye istikrar sağlayıcı merkez ülke konumunu güçlendiriyor.
Murat Demirağ, yeşil ve dijital dönüşümle gelişen hattın önemine vurgu yaparak, “Orta Koridor’un güçlenmesi yalnızca ulaştırma değil; ekonomik çeşitlenme, enerji güvenliği ve bölgesel iş birliği açısından da stratejik bir fırsat sunmaktadır.” dedi.
Albayrak Grubu tarafından işletilen Trabzon Limanı, 10 milyon ton/yıl yük ve 350.000 TEU konteyner kapasitesiyle Orta Koridor’un Karadeniz üzerindeki doğal geçiş kapısı konumundadır. Modern ekipmanlar ve düşük bekleme süreleri ile liman, bölgesel tedarik zincirlerinin verimli çalışmasına katkı sağlıyor.
Nakil Lojistik, entegre lojistik çözümleri ile dikkat çekiyor. Uluslararası hatlarda Ro-Ro entegrasyonu, proje ve ağır yük taşımacılığı gibi hizmetler sunan şirket, müşterilerine kesintisiz hizmet sağlamaktadır.
İlgili Haberler: Volvo Trucks, Göz Takip Teknolojisi ile Sürücü Güvenliğini · Solmaz, Büyüme Stratejisini Dijital Dönüşüm Üzerine Kuruyor