“Çökeleğe, yanlış GTİP kullanıldığı için 900 bin lira ceza yedik”

Kapadokya’da gerçekleştirilen Geleneksel Oregon Buluşmaları’nda biz de Oregon kurmaylarıyla sohbet imkanı bulduk.

selcuk-yilmaz.jpgselcuk-yilmaz.jpgDaha önce Gümrük Kanunu’nun 235/5 maddesinden mağdur olduklarını söyleyen Oregon Teknoloji Hizmetleri Genel Müdürü Selçuk Yılmaz’a bu konuda bakanlıktan bir adım atılıp atılmadığını sorduk. Yılmaz, “Şu anda konuyu en üst düzeyde takip ediyoruz. Ancak, bir değişiklik olmadı fakat olacağı bilgileri geliyor. Biz cezanın makul düzeylerde olmasını, cezayı da hak eden tarafın ödemesinin uygun olacağını savunuyoruz. Şu anda istenen cezalar astronomik düzeyde, hem de hak eden ödemiyor. Bir de şunu eklemek gerekir. Bu cezayı alıp da ödeyebilen var mı? Böyle bir cezayı ödeyebilene henüz rastlamadık. Dolayısıyla bu ceza, yalnızca bu yüzden bile tartışılması gereken bir yaptırım” diye yanıtladı.

huseyin-kiyak.jpghuseyin-kiyak.jpgBurada söze Oregon Teknoloji Hizmetleri ortaklarından ve Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Kıyak girdi: “Geçen hafta bir ceza yedik. Keş adı verilen süt ile peynir arası, sert çökelek de denilen bir ürün vardır. Adam onu satmış, satıcı yanlış GTİP’i kullanmış. Biz bu yüzden 900 bin lira ceza aldık. Bu arada 900 bin lirayı nakliyecinin ödemesi gerekiyor. O meblağı bir nakliyecinin ödeyebileceğini düşünebiliyor musunuz? Söz konusu olan transit bir ürün bu gümrükten diğerine gidiyor. Bu neyin cezasıdır diye düşünmeden edemiyoruz.”

“Takograf, işveren için değil şoför için değerli”

Selçuk Yılmaz, takograf konusundaki bir anısını da bizlerle paylaştı: “Türkiye Odalar Birliği’nde takograf kartı konusunda görevliydim ve başlattığım proje ile ilgili Avrupa Birliği’nde takograf ile ilgili bir toplantıya TOBB adına ben katıldım. Toplantıdaki bütün diğer AB ülkelerinin temsilcileri şoför sendikalarıydı. Biz aslında bir yerde işveren temsilciyiz. Onların tamamı ise çalışanları temsil ediyordu. Orada fark ettim ki, aslında takograf işverene fren değil, şoförün haklarını koruyan bir cihazmış. Avrupa, taşımacılığa engel olmaya değil, şoförlerin haklarını korumaya çalışıyormuş. Şoförün baktığı pencereden baktığınızda bunu zaten tespit edebiliyorsunuz.”

Selçuk ONUR – LOJİPORT / KAPADOKYA

Başa dön tuşu