IMO Reform İhtiyacı: Denizcilik Sektöründe Kriz

Dr. Emma Gillett, IMO’nun acil reform gerektirdiğini belirterek, zayıf düzenleyici yapının sektördeki tıkanıklığı artırdığını vurguladı. IMO reform
Dr. Emma Gillett, süper yat veri platformu SeaFeedback’in kurucusu olarak, Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) acilen reform yapması gerektiğini savunuyor. Gillett, IMO’nun Net Sıfır Çerçevesi (NZF) toplantısında yaşanan tıkanmanın, iklim politikalarının yanı sıra örgütün zayıf düzenleyici yapısının ve uygulama felcinin bir göstergesi olduğunu ifade etti.
IMO delegeleri, “bölgeler arasında parçalanmış bir fikir birliği” uyarısında bulunarak, bu durumun süperyatlardan ticari kargo taşımacılığına kadar tüm sektörleri etkilediğini belirtti.
Toplantının, örgütün dağınık ve çok katmanlı yapısının sınırlarını gözler önüne serdiğini belirten Gillett, “Bir düzenleyici kurum basit ve uygulanabilir kurallar koyamıyorsa, düzenleme yetisini kaybeder” dedi.
Gillett, IMO’nun kendi belgelerinde de, bölgeler arasında parçalanmış ve uyumsuz düzenlemelerin küresel ilerlemeyi engelleyeceğini kabul ettiğini vurguladı.
Dr. Gillett’e göre, IMO’ya verilen 12 aylık süre, karmaşık sistemi yama yapmak için değil, temelden yeniden inşa etmek için kullanılmalı. “Sektörümüz bir konsolidasyon noktasında değil; söküp yeniden kurma noktasında,” ifadelerini kullandı.
Gillett, “birlik, şeffaflık ve hesap verebilirlik” ilkelerine dayalı yeni bir denizcilik yönetim kodunun oluşturulması gerektiğini savunuyor. Bu kod; gemi emniyeti, çevre güvenliği, mürettebat refahı ve operasyonel uyumluluğu kapsayacak şekilde basit ama kapsamlı olmalı.
“Radikal çünkü basitleştiriyor, radikal çünkü birleştiriyor,” diyen Gillett, IMO’nun şu anki durumunu “birlik yok, sınır yok, fiilen güvenlik ağı yok” sözleriyle özetledi.
İlgili Haberler: Somali Açıklarında Hellas Aphrodite’ye Korsan Saldırısı · Yalova’da Gemi Sahibi Rahman Olgun’un Vefatı