Liman ve Marinalarda Yatırım Hareketliliği Devam Ediyor

Türkiye’nin denizcilik sektöründe liman ve marinalarda el değiştirme süreci hız kazanıyor. Yatırım iştahı, artan yük ve yolcu trafiği ile destekleniyor.

Türkiye’nin denizcilik sektöründe, liman ve marinalarda yatırım iştahı artıyor. Son iki yılda birçok liman ve marina el değiştirirken, sektör temsilcileri 2026 yılında da bu trendin devam edeceğini öngörüyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı verilerine göre, Türkiye limanlarında 2025 yılının Ocak-Eylül döneminde toplam yük hacmi, geçen yılın aynı dönemine göre %3 artarak 410 milyon ton seviyesine ulaştı. Aynı dönemde elleçlenen konteyner miktarı ise %3,5 büyüyerek 10,5 milyon TEU (20 fitlik eşdeğer birim) oldu.

Artışın en belirgin kaynağı genel kargo ve ithalat-kabotaj yükleri olarak öne çıkarken, ihracat tarafında sınırlı bir büyüme yaşandı. 2025 yılı sonunda limanlardaki toplam yük hacminin 540 milyon ton, konteyner hacminin ise 14 milyon TEU düzeyini aşması bekleniyor.

Kruvaziyer turizmi de yükselişte. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü verilerine göre, 2025’in sekiz ayında limanlarda 875 kruvaziyer gemisi uğrak yaptı ve toplam yolcu sayısı 1,68 milyona ulaştı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine göre gemi sayısında %16,6 ve yolcu sayısında %18,4’lük bir artışı ifade ediyor.

Son aylarda limanlarda el değiştirme hareketliliği hızlandı. Corex Holding, Polisan’ın çoğunluk hisselerini alarak Dilovası’ndaki Poliport’u bünyesine kattı. Ayrıca, Demirören Holding Zeyport’taki hisselerini İMEAK Deniz Ticaret Odası’na sattı.

Galataport’ta hisse satışı gündeme geldi. Bilgili Grubu, %20 hissesini Doğuş Grubu’na sattı. Kalamış Marina, Marintürk ve Göcek Marina’da da el değişimleri yaşandı. Koç Holding, Muğla Göcek’te bulunan Village Port ve Exclusive Port marinalarını 160 milyon dolar bedelle satın aldı.

Yat ve Tekne Endüstrisi Derneği (YATED) Başkanı Murat Bekiroğlu, Türkiye’nin denizlerde yat bağlama kapasitesinin 28 bin civarında olduğunu ve acil olarak 10-15 yeni marina yatırımı yapılması gerektiğini belirtti. Bekiroğlu, mevcut marinaların gözde olduğunu ve yeni yatırım imkanlarının sınırlı olduğunu ifade etti.

İlgili Haberler: İran’ın Petrol İhracatı 2018’den Bu Yana En Yüksek Seviyede · Tanker Piyasasında Sipariş Artışı: Tarih Tekerrür Edecek mi?

Başa dön tuşu