Otomotiv Sektörü Zorlu Dönemi Geride

Otomotiv endüstrisi, yüksek finansman maliyetlerine rağmen ihracatta liderliğini sürdürüyor. OİB Başkanı Baran Çelik, sektörün zorlu bir dönemi geride bıraktığını vurguladı.

Türkiye otomotiv endüstrisi, ihracatta lider konumunu korumaya devam ediyor. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, sektörün zorlu bir dönemi geride bırakmaya başladığını ifade etti. Yüksek finansman maliyetleri ve tedarik zinciri baskılarına rağmen, 2025 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini belirtti. Çelik, 2026’ya temkinli ancak umutlu bir şekilde gireceklerini açıkladı.

Çelik, imalat sanayinin en büyük sorunlarının başında yüksek faiz oranları ve finansman maliyetlerinin geldiğini vurguladı. Şu anda sanayide büyük bir girdap yaşandığını belirten Çelik, satış alanlarında dahi firmaların kârsızlıkla mücadele ettiğini söyledi. Faiz oranları düşmeden sanayinin nefes alma imkânı bulamayacağını kaydetti. Enflasyonun %20, faizlerin ise %25 seviyelerinde olduğu bir ortamda kalıcı bir toparlanmanın başlayabileceğini ifade etti.

Tedarik zincirinin alt kademelerinde daha büyük sıkıntılar yaşandığını belirten Çelik, bu sürecin tek çıkış yolunun enflasyon baskısından kurtulmak olduğunu dile getirdi.

Elektrikli Araçlarda Yerlilik Oranı Düşük

Sektördeki dönüşümün teknolojiyle birlikte hızlandığını belirten OİB Başkanı, elektrikli araçların yerli parça oranlarının halen düşük olduğunu vurguladı. Elektrikli araçlarda batarya konusunun kritik olduğunu ifade eden Çelik, pillerin Türkiye’de üretilemediği için yerlilik oranının düşük kaldığını söyledi. Dijital sistemlerin artmasıyla birlikte yerlilik oranının da düştüğünü belirtti. Ancak Türkiye’de bu alanda yeni girişimlerin doğduğunu ve sensör, kamera, şarj ekipmanı gibi alanlarda umut veren firmaların bulunduğunu kaydetti.

Beyçelik Gestamp Yönetim Kurulu Başkanı olarak 2025 yılının hem üretim hem ihracat hem de satış açısından beklentilerin üzerinde geçtiğini belirten Çelik, 2026 için mevcut seviyeyi koruma öngörüsünde bulundu. 2025’in zorlu koşullara rağmen başarılı geçtiğini ifade eden Çelik, 2026’da büyüme öngörmenin kolay olmadığını ancak mevcut seviyeyi koruyabileceklerini düşündüğünü söyledi.

Türk otomotiv endüstrisinin ihracat gücüne de değinen Çelik, sektörün 2024’te 37 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştirdiğini, 2025 hedefinin ise 39 milyar dolar olduğunu açıkladı.

Yeşil Dönüşüm Artık Bir Zorunluluk

Otomotiv endüstrisinin yalnızca teknolojik değil, aynı zamanda çevresel dönüşüm sürecinden geçtiğini vurgulayan Çelik, sektörün bu değişimin bir parçası olması gerektiğini belirtti. Çelik, “Bu sürecin içerisinde yer alarak dönüşümün bir parçası, ortağı olmalıyız. Artık sadece üretmek değil, ‘sorumlu üretmek’ zorundayız” dedi. Yeşil Mutabakat ile birlikte karbon ayak izi, sürdürülebilir üretim ve döngüsel ekonomi kavramlarının gündemlerinin merkezinde olduğunu ifade etti. Teknolojiyle birlikte çevresel üretimin artık bir ayrıcalık değil, zorunluluk haline geldiğini kaydetti.

İlgili Haberler: Tesla, Çin’de Ekim Ayında Satışlarda Düşüş Yaşadı · Hurda Araç ÖTV İndirimi ve Teşvik Programı Detayları

Başa dön tuşu